Wat is het verschil tussen een harde buikvet en een zachte buikvet ?

Val je juist makkelijker af met een zachte buik of juist met een harde buik ?

Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
16.3K
Ritsuka
10 jaar geleden
als je buik echt hard is lijkt het mij geen vet, maar eerder een medische oorzaak. vet is volgens mij altijd zacht.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
O, want ik hoorde wel eens dat het dan ergens aan vast geplakt zit
en bij zachte buikvet zit het dan los
Ritsuka
10 jaar geleden
Dat ken ik niet

Antwoorden (1)

Je hebt buikvet in twee soorten. Voelt je buik zacht aan, dan is het onderhuids vet dat op je spieren ligt. Voelt het hard aan, dan heeft het vet zich vastgezet op de organen in je buikholte. Dat laatste vormt doorgaans een hoger risico op kwalen. Vet is belangrijk, maar niet te veel! Met zacht buikvet val je dus makkelijker af, bij hard buikvet duw je het vet eerst naar buiten toe, wat daarom ook langer duurt. Het heeft zich ook vastgezet terwijl zacht buikvet dat dus niet heeft gedaan.
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
10 jaar geleden
Ik heb juist zacht buikvet, ben blij met het antwoord
Verwijderde gebruiker
4 jaar geleden
Ik heb denk ik hard buikvet en dus niet blij