Hoeveel vermicelli (gram), voor 2 liter soep ?

Heb vermicelli in zak van 500 gram.

Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
in: Koken
57.7K

Antwoorden (5)

ongeveer een 50 à 75gr
fremar
13 jaar geleden
ik doe er altijd een hand vol in ..dat is voldoende
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
ik vind het anders veel te overheersend al die vermicelli
Niet meer dan een klein handje per liter. Als ik soep maak doe ik dat meestal voor een dag of drie. Ik doe de hoeveelheid soep voor de desbetreffende dag in een apart pannetje en warm dat op waarbij ik de vermicelli een minuut of vier meekook. Dat doe ik omdat ik die papperige slierten niet lekker vind. Net als bij andere pastasoorten moet er nog iets te bijten zijn.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Ach, dat zei ik net in een reactie: een klein handje per liter.
Krijg jij een PLUS
Ik gebruik altijd voor 2 liter soep circa 75 gram vermicelli.
Verwijderde gebruiker
13 jaar geleden
Voor 2 liter soep zou ik ongeveer 100 gram vermicelli aanbevelen. Dit geeft de soep een mooie textuur en voldoende vermicelli per portie. Check wel even de aanbevolen kooktijd op de verpakking om te voorkomen dat je alsnog met veel te zachte vermicelli eindigt.
een jaar geleden